Gebouw en faciliteiten

De Johannesschool is gehuisvest in een prachtig nieuw gebouw, met ruime en lichte lokalen. Op de rustige leerpleinen kunnen de kinderen van verschillende groepen samenwerken. In de verschillende groepen worden gelijke (opbouwende) werkwijzen gebruikt; die zorgen voor een zichtbare doorgaande lijn. De Johannes Academie (plusgroep) heeft een specifieke plek in het schoolgebouw.

In onze mooie, centrale aula met tribunetrap kunnen we genieten van zang en dans tijdens 'Johannes op de planken' en andere voorstellingen. We kunnen deze ruimte uitbreiden door de wand naar de speelzaal te openen.

In ons atelier en muzieklokaal geven we vorm aan cultuureducatie. De speelzaal wordt onder andere gebruikt voor dans en kleutergym. De groepen 3 t/m 8 gymmen in de gymzaal aan de Pagodedreef.

De verschillende spreekruimtes kunnen gebruikt worden door onze verschillende partners in de school, zoals de logopediste en kinderoefentherapeut.

Samen met OBO De Klopvaart delen we een ouderlokaal. De MR houdt hier hun ouderinloop. Tevens kunnen er bijeenkomsten voor ouders georganiseerd worden.